کشاورزی، صنعت مغفول مانده یزد با ارزش افزوده بالا/ صنعتی که نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید ابوالفضل وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه پرورش شتر، اظهار کرد: توجه ویژه جهانی به مقوله شتر در سال‌های اخیر اهمیت این برنامه‌ریزی در این حوزه را برای کشور و استان یزد دو چندان کرده است.

قیمت عایق استخر خاکی

وی با بیان این‌که شرایط اقلیمی استان یزد وضعیت مساعدی را برای پرورش شتر فراهم کرده است، افزود: متاسفانه درحالی اقتصاد شتر در دنیا سهمی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار را در اختیار دارد که سهم ایران از این بازار تنها ۴۴۳ هزار دلار و حتی بسیار کمتر از کشورهای منطقه مانند عربستان و عمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این‌که شتر به دلیل مبرا بودن از تامین نهاده‌های دامی خارج کشور در مقایسه با سایر دام‌ها، مصداق خوبی از اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دامی است، گفت: ایران از مجموع ۳۵ میلیون نفر جمعیت شتر در دنیا تنها حدود ۱۵۰ هزار نفر را به خود اختصاص داده که ۱۵ هزار نفر آن متعلق به یزد است.

وکیلی با اشاره به اقدامات استان برای توسعه پرورش دام و طیور در راستای ورود آب مجازی به استان کم‌آب و خشک یزد جهت تولید ارزش افزوده، از سیاست‌گذاری استان برای توسعه پرورش شتر در تمامی شهرستان‌هایش طی بازه‌ای پنج ساله خبر داد.

وی با توجه به اهمیت تأمین امنیت غذایی در استان، خواستار نگاه ویژه‌ مسئولان به صنعت کشاورزی یزد شد و تأکید کرد: در سال‌های اخیر بیشترین نگاه توسعه‌ای استان یزد به بخش صنعت و معدن بوده که عمدتاً از منابع طبیعی خرج کردند و بدون کمتری تعهدی ظرفیت های زیست محیطی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت‌های قوی صنعت کشاورزی در این استان خاطرنشان کرد: یزد در برخی از محصولات و فرآوردهای صنعت کشاورزی داری شرایطی ویژه است که اگر حمایت شود ارزش افزوده بالایی برای این استان خواهد داشت.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم در این خصوص با اشاره به ضرورت تلاش برای تامین امنیت غذایی و استقلال و خودکفایی کشور، اظهار کرد: لازم است جهاد کشاورزی با حمایت ویژه از سوی مسئولان ارشد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت های موجود این حوزه در استان یزد برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

انتهای پیام/الف

 منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: